2016-01-26

Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców

dyrektor Wydziału: Mariusz Kucharek
zastępca dyrektora Wydziału: Angelika Konaszczuk

 

 

Sekretariat
ul. Spokojna 4, 20-914 Lublin
tel. 81 74-24-426
faks 81 74-24-432
e-mail: wsoc@lublin.uw.gov.pl
pok. 258

Oddział ds. Paszportów
ul. Północna 3, 20-064 Lublin
tel. 81 74 76 447; 81 74-77-400
faks 81 74-76-785
e-mail: lub-pass@lublin.uw.gov.pl

 

 

Wykaz komórek organizacyjnych i stanowisk pracy funkcjonujących w Wydziale:

  • Oddział ds. paszportów z Terenowym Punktem Paszportowym w Puławach i w Kraśniku (SO-I)
  • Oddział ds. cudzoziemców (SO-II)
  • Oddział spraw obywatelskich i ewidencji ludności (SO-III)
  • Stanowisko ds. obywatelstwa polskiego i repatriacji (SO-IV)
  • Stanowisko ds. obsługi Wydziału (SO-V)
  • Oddziały spraw obywatelskich i cudzoziemców w delegaturach Urzędu

 

Podstawowe zadania realizowane przez Wydział:

  1. Sprawowanie nadzoru nad realizacją przez organy jednostek samorządu terytorialnego zadań zleconych dotyczących ewidencji ludności, dowodów osobistych, aktów stanu cywilnego, zmiany imion i nazwisk oraz powszechnego obowiązku obrony.
  2. Wydawanie decyzji z zakresu zadań wymienionych w pkt 1), w ramach orzecznictwa w I i II instancji.
  3. Prowadzenie spraw dotyczących uzyskania obywatelstwa polskiego oraz potwierdzanie posiadania lub utraty obywatelstwa polskiego.
  4. Prowadzenie spraw dotyczących repatriacji.
  5. Prowadzenie spraw dotyczących kwalifikacji wojskowej.
  6. Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem paszportów obywatelom polskim wynikających z ustawy o dokumentach paszportowych.
  7. Prowadzenie spraw związanych z legalizacją pobytu cudzoziemców na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  8. Prowadzenie spraw związanych z wydalaniem obywateli UE z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  9. Wydawanie zezwoleń na pracę dla cudzoziemców.
  10. Wydawanie zaświadczeń potwierdzających osobowość prawną kościelnych jednostek organizacyjnych.
  11. Prowadzenie spraw związanych z nadawaniem medali za długoletnie pożycie małżeńskie.
  12. Prowadzenie korespondencji z placówkami konsularnymi państw obcych w Rzeczypospolitej Polskiej oraz polskimi za granicą, w zakresie prowadzonych i nadzorowanych przez wydział zadań
  13. Kontrola realizacji przez jednostki samorządu terytorialnego zadań zleconych z zakresu administracji rządowej, nadzorowanych przez wydział.
  14. Wykonywanie zadań związanych z działem administracji rządowej dot. członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej.