Urząd Gminy Hańsk
Przedmiotem kontroli było:
1. ocena prawidłowości prowadzenia spraw z zakresu rejestracji stanu cywilnego, zgodnie z ustawą z dnia 28 listopada 2014 r. – Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 709), zwanej dalej Prasc,
2. sprawdzenie prawidłowości prowadzenia spraw z zakresu zmiany imion i nazwisk, zgodnie z ustawą z dnia 17 października 2008 r. o zmianie imienia i nazwiska (Dz. U. z 2020 r., poz. 707, 2320), zwanej dalej ZIN,
3. sprawdzenie prawidłowości prowadzenia spraw z zakresu ewidencji ludności oraz wydawania dowodów osobistych, zgodnie z ustawą z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2021 poz 510) oraz ustawą z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2021 poz 816),
4. weryfikacja liczby czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego, ewidencji ludności oraz wydawania dowodów osobistych wykonanych z dotacji celowej.
W toku postępowania kontrolnego sprawdzono:
1. Z zakresu rejestracji stanu cywilnego:
• prawidłowość sporządzania aktów stanu cywilnego,
• terminowość prowadzonej rejestracji stanu cywilnego,
• prawidłowość i terminowość prowadzenia postępowań administracyjnych w zakresie rejestracji stanu cywilnego,
• terminowość obsługi zleceń migracji historycznych aktów stanu cywilnego
do BUSC.
2. Z zakresu zmiany imion i nazwisk:
• prawidłowość i terminowość prowadzenia postępowań administracyjnych w zakresie zmiany imion i nazwisk.
3. Z zakresu ewidencji ludności:
• prawidłowość przyjmowania zgłoszeń meldunkowych,
• prawidłowość prowadzenia postępowań administracyjnych,
• prawidłowość udostępniania danych osobowych.
4. Z zakresu wydawania dowodów osobistych:
• prawidłowość przyjmowania wniosków dowodowych, wydawania dowodów osobistych oraz prowadzenia dokumentacji związanej z wydawaniem dowodów osobistych.