Wydział Infrastruktury
dyrektor Wydziału: Michał Zdun
zastępca dyrektora Wydziału: Aneta Ciesielczuk
Sekretariat
ul. Lubomelska 1/3, 20-072 Lublin
tel. 81 74-24-267
faks: 81 74-24-797
e-mail: wi@lublin.uw.gov.pl
pok. 219
Wykaz komórek organizacyjnych i stanowisk pracy funkcjonujących w Wydziale:
- oddział budownictwa IF-I
- oddział nadzoru urbanistycznego IF-II
- oddział ds. gospodarki i transportu IF-III
- oddział ds. nadzoru nad inwestycjami IF-IV
- oddział orzecznictwa administracji architektoniczno-budowlanej IF-VII
- stanowisko ds. budownictwa IF-VIII
- stanowisko ds. obsługi Wydziału IF-VI
Wykaz podstawowych zadań realizowanych przez Wydział:
Oddział budownictwa
1. Orzekanie w sprawach dotyczących pozwoleń na budowę oraz przyjmowanie zgłoszeń w zakresie dróg krajowych i wojewódzkich, lotnisk cywilnych, inwestycji hydrotechnicznych, inwestycji na terenach zamkniętych i obszarach kolejowych, strategicznych inwestycji w zakresie sieci przesyłowych, elektrowni wiatrowych, inwestycji KZN.
2.Orzekanie w sprawach dotyczących decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji na podstawie specustaw: drogowej, lotniskowej, przeciwpowodziowej, telekomunikacyjnej, dot. strategicznych inwestycji w sektorze naftowym oraz w zakresie terminalu gazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego.
3. Rozpatrywanie odwołań od pozwoleń na budowę dróg publicznych oraz inwestycji hydrotechnicznych oraz od decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowych wydawanych przez starostów.
Oddział nadzoru urbanistycznego
1. Nadzór nad jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie sporządzania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
2. Prowadzenie postępowań w zakresie stwierdzenia nieważności uchwał podjętych z istotnym naruszeniem prawa.
3. Przygotowywanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu na terenach zamkniętych.
4. Przygotowywanie decyzji lokalizacyjnych na podstawie przepisów specustaw.
Oddział nadzoru nad inwestycjami
1. Monitorowanie i nadzorowanie zadań inwestycyjnych ujętych w ustawie budżetowej i pochodzących z rezerw celowych.
2. Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem jednostkom samorządu terytorialnego dofinansowania ze środków Funduszu Dróg Samorządowych.
3. Nadzór nad Lubelskim Zarządem Obsługi Przejść Granicznych w Chełmie (LZOPG) w zakresie realizowanych inwestycji na przejściach granicznych w województwie lubelskim oraz bieżącego utrzymania przejść granicznych.
4. Prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem samorządowi województwa dotacji na dopłaty do ulgowych przejazdów krajową komunikacją autobusową.
Oddział ds. gospodarki i transportu
1. Nadzór nad zarządzaniem ruchem na drogach wojewódzkich, powiatowych i gminnych.
2. Nadzór nad ośrodkami szkolenia i doskonalenia techniki jazdy oraz jednostkami zajmującymi się szkoleniem kierowców wykonujących transport drogowy.
3. Nadzór nad wykonywaniem przez starostów i marszałka zadań wynikających z ustawy o kierujących pojazdami.
4.Obsługa komisji ds. kwalifikacji instruktorów nauki jazdy oraz komisji ds. przeprowadzania testów kwalifikacyjnych dla kierowców wykonujących przewóz drogowy.
5. Realizacja spraw związanych z wykonywaniem przez Wojewodę funkcji organu egzekucyjnego obowiązków o charakterze niepieniężnym.
6. Prowadzenie spraw związanych z ustalaniem wskaźnika przeliczeniowego 1 m² powierzchni użytkowej budynku mieszkalnego w województwie lubelskim.
7. Prowadzenie spraw dotyczących udzielania dopłat z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej.
Oddział orzecznictwa administracji architektoniczno-budowlanej
1. Rozpatrywanie odwołań, zażaleń, skarg, wniosków dot. działalności starostów powiatowych jako organów I instancji w sprawach określonych ustawą Prawo budowlane.