W związku z realizacją art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz.U. z 2018 r. poz. 1492), jednostki samorządu terytorialnego są zobowiązane do przekazania bezpośrednio wojewodzie informacji o zrealizowanych lub podjętych w ubiegłym roku zadaniach z zakresu zdrowia publicznego, w terminie do dnia 31 marca każdego roku.
Od 2018 r. obowiązuje elektroniczny system sprawozdawczy za pomocą, którego należy przekazać roczną informację o zrealizowanych lub podjętych w ubiegłym roku zadaniach z zakresu zdrowia publicznego.
https://zdrowiepubliczne.mz.gov.pl
W związku z nowym rokiem sprawozdawczym oraz zmianami w obowiązującym elektronicznym systemie sprawozdawczym Departament Zdrowia Publicznego i Rodziny przekazał materiały opracowane na podstawie sprawozdań za lata 2016-2017:
1) „E-learning Sprawozdawczość” – prezentacja powstała na podstawie otrzymywanych sprawozdań, uwag, pytań i wątpliwości osób sprawozdających zadania z zakresu Zdrowia Publicznego w latach 2016-2017.
2) „Informacja o zrealizowanych lub podjętych zadaniach z zakresu zdrowia publicznego w roku 2016 i 2017” – dokument, który został przedłożony przed Radą Ministrów, na podstawie opracowanych danych pochodzących ze sprawozdań z lat 2016-2017.
3) „Raport NIZP-PZH” - raport Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego o prowadzonym monitoringu zadań z zakresu zdrowia publicznego, porównanie roku 2017 z rokiem 2016.