2020-07-14

Program asystent rodziny na rok 2020

Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej 13 lipca 2020 r. ogłosił Program asystent rodziny na rok 2020.

 

Zapraszamy jednostki samorządu terytorialnego szczebla gminnego do składania zapotrzebowań na środki finansowe w ramach Programu do właściwego wojewody, na zasadach określonych w Programie i Ogłoszeniu.

 

Informacja o rozstrzygnięciu Programu

 

Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej rozstrzygnął Program asystent rodziny na rok 2020. Na realizację Programu zabezpieczono kwotę do 5,3 mln złotych. Z przesłanych przez Urzędy Wojewódzkie zbiorczych zapotrzebowań złożonych przez gminy wynika, że na dofinansowanie kosztów wypłaty dodatku do wynagrodzenia dla asystentów rodziny aktywnie działających na rzecz rodzin w okresie pandemii Covid-19, na zasadach określonych w Programie, gminy złożyły wnioski na łączną kwotę 4 576 077,00 zł. W związku z powyższym Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej dokonał podziału środków finansowych dla jednostek samorządu terytorialnego poprzez przyznanie kwoty 4 576 077,00 zł, stanowiącej łączną kwotę zapotrzebowań. Przyznane środki umożliwią dofinansowanie kosztów wypłaty dodatku do wynagrodzenia dla 3 074 asystentów rodziny aktywnie działających na rzecz rodzin w okresie pandemii Covid-19. Województwo lubelskie otrzymało 275 519,00 zł, zgodnie z zapotrzebowaniami złożonymi przez gminy w Centralnej Aplikacji Statystycznej w obszarze WRiSPZ.

 


Jednostki samorządu terytorialnego szczebla gminnego powinny w ciągu 5 dni roboczych od dnia ukazania się niniejszego ogłoszenia, tj. do dnia 21 sierpnia br., przesłać do właściwych urzędów wojewódzkich oświadczenie o przyjęciu lub nieprzyjęciu dofinansowania. Natomiast Wojewoda do dnia 28 sierpnia br. przesyła do Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej informacje o podziale środków w ramach ww. Programu.

Załączniki

  Ogłoszenie Program... rok 2020.pdf 190,03 KB (pdf) szczegóły pobierz
  Program asystent ro... rok 2020.pdf 310,42 KB (pdf) szczegóły pobierz
  Zał. 1 - Wytyczne do umowy.DOC 34 KB (doc) szczegóły pobierz
  Zał. 2 - Sprawozda...e gminne.xlsx 16,51 KB (xls) szczegóły pobierz
  Rozstrzygnięcie_Pr...mu_MRPiPS.xls 269,5 KB (xls) szczegóły pobierz
  Podział na poszcze...iny - CAS.xls 52 KB (xls) szczegóły pobierz

Przeczytaj, jak przetwarzamy Twoje dane

Tożsamość administratora

Administratorem danych jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27.

Dane kontaktowe administratora

Z administratorem można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych

Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania

Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu realizacji obowiązku prawnego o którym mowa w art. 9 ust. 4 pkt 3) oraz art. 9 ust. 4 a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.

Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych

Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora tj. Centralnemu Ośrodkowi Informatyki.

Okres przechowywania danych

Dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do utrzymania Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej.

Prawa podmiotów danych

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej.

Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO)
Adres: Stawki 2, 00-193 Warszawa
Telefon: 22 860 70 86

Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych niezbędne, do stworzenia stron Biuletynu Informacji Publicznej, o których mowa w ust. 2, oraz przetwarzania informacji publicznych, w tym ich przeszukiwania według kryteriów przedmiotowych i podmiotowych.




Zapoznałem się