Wydawanie zawiadomień o wpisie do rejestru ośrodków
Wydawanie zawiadomień o wpisie do rejestru ośrodków, w których mogą odbywać się turnusy rehabilitacyjne dla osób korzystających z dofinansowania Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Wydział realizujący usługę:
Wydział Polityki Społecznej
Komórka realizująca usługę:
Oddział rynku pracy
Numer telefonu:
+48 81 74-24-552
Co chcę załatwić?
Uzyskać wpis do rejestru ośrodków, w których mogą odbywać się turnusy rehabilitacyjne
Kogo dotyczy?
- Właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości, w której zlokalizowany jest ośrodek, albo prowadzącego ośrodek.
Co przygotować?
- Wniosek o wpis do rejestru ośrodków, w których mogą odbywać się turnusy rehabilitacyjne,
- Dokument potwierdzający, że wniosek o wpis do rejestru ośrodków został złożony przez właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości, w której zlokalizowany jest ośrodek, albo prowadzącego ośrodek (np. odpis zwykły księgi wieczystej),
- Opinię samorządu województwa (Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego),
- Kopię umów z podmiotami umożliwiającym korzystanie z zaplecza rekreacyjno-wypoczynkowego oraz do prowadzenia zajęć sportowych, spełniającego warunki określone w ust. 1 pkt 4 rozporządzenia w sprawie turnusów rehabilitacyjnych – w przypadku niezawierania umów należy uzasadnić zasady korzystania z obiektów położonych poza terenem ośrodka oraz, czy korzystanie z ww. obiektów jest niezbędne do prowadzenia zajęć wskazanych we wniosku.
Kopie dokumentów załączonych do wniosku muszą być uwierzytelnione, przez osoby upoważnione do reprezentowania podmiotu.
Jakie dokumenty muszę wypełnić?
Wniosek o wpis do rejestru ośrodków, w których mogą odbywać się turnusy rehabilitacyjne dla osób niepełnosprawnych korzystających z dofinansowania Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych - wzór wniosku załącznik do Karty – Zał. Nr 1.
Jak wypełnić dokumenty?
Wniosek należy wypełnić czytelnie oraz uzupełnić wszystkie pola.
Ile muszę zapłacić?
Nie podlega opłacie skarbowej.
Kiedy złożyć dokumenty?
Brak terminu; w zależności od potrzeb podmiotu prowadzącego.
Gdzie załatwię sprawę?
Wniosek o wpis do rejestru ośrodków,w których mogą odbywać się turnusy rehabilitacyjnezłóż do właściwego terytorialnie samorządu województwa:
- Dokumenty możesz wysłać pocztą na adres:
Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie
ul. Artura Grottgera 4
20-029 Lublin
- lub złożyć osobiście w Kancelarii Ogólnej – parter, ul. Artura Grottgera 4
- wypełnić elektronicznie przez Portal Informacyjno-Usługowy emp@tia:
https://wnioski.mpips.gov.pl/ewnioski/index.eup
Co zrobi urząd?
Zaopiniowany przez Samorząd Województwa Lubelskiego wniosek będzie rozpatrzony zgodnie z przepisami ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych i rozporządzenia w sprawie turnusów rehabilitacyjnych, w formie zawiadomienia wydawanego przez Wojewodę Lubelskiego.
Jaki jest czas realizacji?
30 dni od daty wpływu.
Jak się odwołać?
Brak.
Informacje dodatkowe:
Wpis do rejestru ośrodków, w których mogą odbywać się turnusy rehabilitacyjne nadaje się na okres 3 lat.
Ośrodek, który uzyskał wpis do rejestru, jest obowiązany do niezwłocznego powiadomienia wojewody o każdej zmianie warunków stanowiących podstawę uzyskania wpisu do rejestru.
Wojewoda wykreśla ośrodek z rejestru w przypadku:
- niespełnienia warunków określonych w rozporządzeniu w sprawie turnusów rehabilitacyjnych,
- uniemożliwienia kontroli organizatora turnusu.
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
- rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 listopada 2007 r. w sprawie turnusów rehabilitacyjnych.