Wersje

Wersja Data zmiany Autor Opis Akcje
2017-12-01 10:04:19  Małgorzata Torbicz

Utworzono artykuł 111138 o nazwie 'Procedura szacowania strat'

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
idpuste111138
user_idpuste1924116
resource_idpuste924
namepusteProcedura szacowania strat
category_idpuste11905
language_idpuste1
shortpusteinformacje dla samorządów
fullpuste

Komisja powołana zarządzeniem wojewody lubelskiego przystępuje do szacowania strat informując o tym wojewodę na formularzu Pismo zgłaszające straty (bez powoływania komisji). Jeżeli w gminie nie ma powołanej komisji lub jej skład jest nieaktualny, wójt/burmistrz/prezydent miasta występują do Wojewody Lubelskiego o powołanie komisji lub dokonanie zmiany w zarządzeniu na formularzu Pismo zgłaszające (powołanie komisji). W przypadku, gdy skład komisji jest nieaktualny, należy zmodyfikować wzór formularza, dostosowując go do konkretnej sytuacji w gminie. W przypadku szacowania szkód w budynkach lub budowlach służących do prowadzenia działalności rolniczej, poza co najmniej 1 osobą wchodzącą w skład komisji mającą wykształcenie lub doświadczenie zawodowe w zakresie budownictwa, pozostali członkowie powinni reprezentować Lubelski Ośrodek Doradztwa Rolniczego i Lubelską Izbę Rolniczą (3-osobowy, minimalny skład komisji).

 

 

     

Za właściwe zakwalifikowanie niekorzystnego zjawiska atmosferycznego, które wystąpiło na terenie gminy/miasta odpowiada prezydent, burmistrz, wójt. W niektórych przypadkach konieczna jest informacja potwierdzająca wystąpienie zjawiska: w przypadku wystąpienia szkód spowodowanych deszczem nawalnym lub huraganem – z IMiGW, w przypadku suszy – potwierdzenie jej w „monitoringu suszy” prowadzonym przez IUNG Puławy. Szkody od uderzenia pioruna muszą pozostawiać  bezsporne ślady tego zdarzenia i być potwierdzone dokumentem z Policji lub Straży Pożarnej lub Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w przypadku zwierząt gospodarskich, jeżeli zdarzenie miało miejsce poza budynkiem inwentarskim.

           

Komisje w urzędach gmin dokonują:

a) oszacowania szkód w terminie do dwóch miesięcy od zgłoszenia, czyli złożenia oświadczeń o stratach, nie później jednak niż:

  • do czasu zbioru plonu głównego danej uprawy albo jej likwidacji i nie wcześniej niż od wschodów upraw, albo
  • w terminie do trzech miesięcy od wystąpienia gradu, deszczu nawalanego, huraganu, pioruna, obsunięcia się ziemi lub lawiny – w przypadku szkód w środku trwałym, albo
  • w terminie do 12 miesięcy od ustąpienia wody umożliwiającego komisji rozpoczęcie szacowania – w przypadku szkód spowodowanych przez powódź w budynkach;

b) dwukrotnie oszacowania szkód spowodowanych przez ujemne skutki przezimowania, przymrozki wiosenne, powódź lub grad w drzewach owocowych:

  • po raz pierwszy – w terminie do 2 miesięcy od dnia powstania tych szkód,
  • po raz drugi – nie później niż w terminie do 12 miesięcy od dnia powstania tych szkód.

 

Komisje sporządzają protokoły szacowania strat na wzorze obowiązującym w danym roku, udostępnionym na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. .

 

W przypadku gospodarstwa rolnego, które posiada grunty w kilku gminach, protokół zbiorczy sporządza komisja w gminie, na terenie której znajduje się siedziba gospodarstwa (tzn. miejsce zamieszkania rolnika). W takiej sytuacji komisje właściwe ze względu na miejsce położenia upraw sporządzają protokoły cząstkowe, wpisując do nich tylko te uprawy które są położone na ich terenie. Protokoły te są przekazywane przez rolnika do gminy właściwej ze względu na jego miejsce zamieszkania. Komisje w tych gminach sporządzają protokół zbiorczy, wpisując do niego wszystkie uprawy z protokołów cząstkowych oraz uprawy położone na swoim terenie oraz produkcję zwierzęcą na podstawie oświadczenia rolnika. Protokół zbiorczy jest przekazywany do wojewody lubelskiego w terminie 30 dni od dnia oszacowania szkód. Poza protokołami komisje przekazują zestawienia strat sporządzone wg wzoru obowiązującego w danym roku (opracowanego zgodnie z wymogami MRiRW).

 

Oświadczenie o produkcji zwierzęcej rolnik wypełnia w gminie, w której gospodarstwo ma swoją siedzibę.

 

Jeżeli w miejscu zamieszkania rolnik nie posiada żadnych upraw, protokół jest sporządzany przez komisję w gminie właściwej ze względu na miejsce położenia upraw. W przypadku gdy uprawy te są położone w kilku gminach, protokół zbiorczy sporządza komisja właściwa ze względu na miejsce położenia większej części upraw.

 

W przypadku gdy gospodarstwo rolne posiada grunty rolne poza województwem lubelskim i na gruntach tych powstały szkody, protokół sporządza komisja właściwa ze względu na wystąpienie szkód. Następnie producent rolny przekazuje protokoły cząstkowe komisji właściwej ze względu na położenie największej części gospodarstwa w celu sporządzenia protokołu zbiorczego. Komisja sporządzająca protokół zbiorczy przekazuje go właściwemu wojewodzie w terminie 45 dni od dnia oszacowania szkód.

 

 

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości i pytań prosimy o kontakt telefoniczny z Wydziałem Środowiska i Rolnictwa LUW w Lublinie (nr telefonu 81 74-24-542 lub 81 74-24-530).

 

 

Formularze w załącznikach:

Pismo zgłaszające straty (bez powoływania komisji)
Pismo zgłaszające (powołanie komisji)

 

publishfrompuste2017-12-01 00:00:00
_activepuste1
slugpusteprocedura-szacowania-strat
2022-05-19 10:17:36  Joanna Szwedo

Pole full zmieniło wartość z '<p style="text-align: justify;"> Komisja powołana zarządzeniem wojewody lubelskiego przystępuje do szacowania strat informując o tym wojewodę na formularzu <em>Pismo zgłaszające straty (bez powoływania komisji)</em>. Jeżeli w gminie nie ma powołanej komisji lub jej skład jest nieaktualny, w&oacute;jt/burmistrz/prezydent miasta występują do Wojewody Lubelskiego o powołanie komisji lub dokonanie zmiany w zarządzeniu na formularzu <em>Pismo zgłaszające (powołanie komisji)</em>. W przypadku, gdy skład komisji jest nieaktualny, należy zmodyfikować wz&oacute;r formularza, dostosowując go do konkretnej sytuacji w gminie. W przypadku szacowania szk&oacute;d w&nbsp;budynkach lub budowlach służących do prowadzenia działalności rolniczej, poza co najmniej 1 osobą wchodzącą w skład komisji mającą wykształcenie lub doświadczenie zawodowe w zakresie budownictwa, pozostali członkowie powinni reprezentować Lubelski Ośrodek Doradztwa Rolniczego i Lubelską Izbę Rolniczą (3-osobowy, minimalny skład komisji).</p> <p style="text-align: justify;"> &nbsp;</p> <p style="text-align: justify;"> &nbsp;</p> <p> &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</p> <p style="text-align: justify;"> Za właściwe zakwalifikowanie niekorzystnego zjawiska atmosferycznego, kt&oacute;re wystąpiło na terenie gminy/miasta odpowiada prezydent, burmistrz, w&oacute;jt. W niekt&oacute;rych przypadkach konieczna jest informacja potwierdzająca wystąpienie zjawiska: w przypadku wystąpienia szk&oacute;d spowodowanych deszczem nawalnym lub huraganem &ndash; z IMiGW, w&nbsp;przypadku suszy &ndash; potwierdzenie jej w &bdquo;monitoringu suszy&rdquo; prowadzonym przez IUNG Puławy. Szkody od uderzenia pioruna muszą pozostawiać&nbsp; bezsporne ślady tego zdarzenia i&nbsp;być potwierdzone dokumentem z Policji lub Straży Pożarnej lub Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w przypadku zwierząt gospodarskich, jeżeli zdarzenie miało miejsce poza budynkiem inwentarskim.</p> <p style="text-align: justify;"> &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</p> <p style="text-align: justify;"> Komisje w urzędach gmin dokonują:</p> <p style="margin-left: 53.4pt; text-align: justify;"> a) oszacowania szk&oacute;d w terminie do dw&oacute;ch miesięcy od zgłoszenia, czyli złożenia oświadczeń o stratach, nie p&oacute;źniej jednak niż:</p> <ul> <li style="margin-left: 53.4pt; text-align: justify;"> do czasu zbioru plonu gł&oacute;wnego danej uprawy albo jej likwidacji i nie wcześniej niż od wschod&oacute;w upraw, albo</li> <li style="margin-left: 53.4pt; text-align: justify;"> w terminie do trzech miesięcy od wystąpienia gradu, deszczu nawalanego, huraganu, pioruna, obsunięcia się ziemi lub lawiny &ndash; w przypadku szk&oacute;d w środku trwałym, albo</li> <li style="margin-left: 53.4pt; text-align: justify;"> w terminie do 12 miesięcy od ustąpienia wody umożliwiającego komisji rozpoczęcie szacowania &ndash; w przypadku szk&oacute;d spowodowanych przez pow&oacute;dź w&nbsp;budynkach;</li> </ul> <p style="margin-left: 37.5pt; text-align: justify;"> b) dwukrotnie oszacowania szk&oacute;d spowodowanych przez ujemne skutki przezimowania, przymrozki wiosenne, pow&oacute;dź lub grad w drzewach owocowych:</p> <ul> <li style="margin-left: 53.4pt; text-align: justify;"> po raz pierwszy &ndash; w terminie do 2 miesięcy od dnia powstania tych szk&oacute;d,</li> <li style="margin-left: 53.4pt; text-align: justify;"> po raz drugi &ndash; nie p&oacute;źniej niż w terminie do 12 miesięcy od dnia powstania tych szk&oacute;d.</li> </ul> <p style="margin-left: 3pt; text-align: justify;"> &nbsp;</p> <p style="margin-left: 3pt; text-align: justify;"> Komisje sporządzają protokoły szacowania strat na wzorze obowiązującym w danym roku, udostępnionym na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. .</p> <p style="text-align: justify;"> &nbsp;</p> <p style="text-align: justify;"> W przypadku gospodarstwa rolnego, kt&oacute;re posiada grunty w kilku gminach, protok&oacute;ł zbiorczy sporządza komisja w gminie, na terenie kt&oacute;rej znajduje się siedziba gospodarstwa (tzn. miejsce zamieszkania rolnika). W takiej sytuacji komisje właściwe ze względu na miejsce położenia upraw sporządzają protokoły cząstkowe, wpisując do nich tylko te uprawy kt&oacute;re są położone na ich terenie. Protokoły te są przekazywane <strong>przez rolnika</strong> do gminy właściwej ze względu na jego miejsce zamieszkania. Komisje w tych gminach sporządzają protok&oacute;ł zbiorczy, wpisując do niego wszystkie uprawy z protokoł&oacute;w cząstkowych oraz uprawy położone na swoim terenie oraz produkcję zwierzęcą na podstawie oświadczenia rolnika. Protok&oacute;ł zbiorczy jest przekazywany do wojewody lubelskiego <strong>w terminie 30 dni od dnia oszacowania szk&oacute;d.</strong> Poza protokołami komisje przekazują zestawienia strat sporządzone wg wzoru obowiązującego w danym roku (opracowanego zgodnie z wymogami MRiRW).</p> <p style="text-align: justify;"> &nbsp;</p> <p style="text-align: justify;"> Oświadczenie o produkcji zwierzęcej rolnik wypełnia w gminie, w kt&oacute;rej gospodarstwo ma swoją siedzibę.</p> <p style="text-align: justify;"> &nbsp;</p> <p style="text-align: justify;"> Jeżeli w miejscu zamieszkania rolnik nie posiada żadnych upraw, protok&oacute;ł jest sporządzany przez komisję w gminie właściwej ze względu na miejsce położenia upraw. W&nbsp;przypadku gdy uprawy te są położone w kilku gminach, protok&oacute;ł zbiorczy sporządza komisja właściwa ze względu na miejsce położenia większej części upraw.</p> <p style="text-align: justify;"> &nbsp;</p> <p style="text-align: justify;"> W przypadku gdy gospodarstwo rolne posiada grunty rolne poza wojew&oacute;dztwem lubelskim i na gruntach tych powstały szkody, protok&oacute;ł sporządza komisja właściwa ze względu na wystąpienie szk&oacute;d. Następnie<strong> producent</strong> <strong>rolny</strong> przekazuje protokoły cząstkowe komisji właściwej ze względu na położenie największej części gospodarstwa w celu sporządzenia protokołu zbiorczego. Komisja sporządzająca protok&oacute;ł zbiorczy przekazuje go właściwemu wojewodzie <strong>w terminie 45 dni od dnia oszacowania szk&oacute;d</strong>.</p> <p> &nbsp;</p> <p> &nbsp;</p> <p style="text-align: justify;"> W przypadku jakichkolwiek wątpliwości i pytań prosimy o kontakt telefoniczny z Wydziałem Środowiska i Rolnictwa LUW w Lublinie (nr telefonu 81 74-24-542 lub 81 74-24-530).</p> <p style="text-align: justify;"> &nbsp;</p> <p style="text-align: justify;"> &nbsp;</p> <p style="text-align: justify;"> Formularze w załącznikach:</p> <p style="text-align: justify;"> Pismo zgłaszające straty (bez powoływania komisji)<br /> Pismo zgłaszające (powołanie komisji)</p> <p> &nbsp;</p> ' na ' <p style="text-align: justify;">Komisja powołana zarządzeniem wojewody lubelskiego przystępuje do szacowania strat informując o tym wojewodę na formularzu <em>Pismo zgłaszające straty (bez powoływania komisji)</em>. Jeżeli w gminie nie ma powołanej komisji lub jej skład jest nieaktualny, w&oacute;jt/burmistrz/prezydent miasta występują do Wojewody Lubelskiego o powołanie komisji lub dokonanie zmiany w zarządzeniu na formularzu <em>Pismo zgłaszające (powołanie komisji)</em>. W przypadku, gdy skład komisji jest nieaktualny, należy zmodyfikować wz&oacute;r formularza, dostosowując go do konkretnej sytuacji w gminie. W przypadku szacowania szk&oacute;d w&nbsp;budynkach lub budowlach służących do prowadzenia działalności rolniczej, poza co najmniej 1 osobą wchodzącą w skład komisji mającą wykształcenie lub doświadczenie zawodowe w zakresie budownictwa, pozostali członkowie powinni reprezentować Lubelski Ośrodek Doradztwa Rolniczego i Lubelską Izbę Rolniczą (3-osobowy, minimalny skład komisji).</p> <p style="text-align: justify;">&nbsp;</p> <p style="text-align: justify;">&nbsp;</p> <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</p> <p style="text-align: justify;">Za właściwe zakwalifikowanie niekorzystnego zjawiska atmosferycznego, kt&oacute;re wystąpiło na terenie gminy/miasta odpowiada prezydent, burmistrz, w&oacute;jt. W niekt&oacute;rych przypadkach konieczna jest informacja potwierdzająca wystąpienie zjawiska: w przypadku wystąpienia szk&oacute;d spowodowanych deszczem nawalnym lub huraganem &ndash; z IMiGW, w&nbsp;przypadku suszy &ndash; potwierdzenie jej w &bdquo;monitoringu suszy&rdquo; prowadzonym przez IUNG Puławy. Szkody od uderzenia pioruna muszą pozostawiać&nbsp; bezsporne ślady tego zdarzenia i&nbsp;być potwierdzone dokumentem z Policji lub Straży Pożarnej lub Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w przypadku zwierząt gospodarskich, jeżeli zdarzenie miało miejsce poza budynkiem inwentarskim.</p> <p style="text-align: justify;">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</p> <p style="text-align: justify;">Komisje w urzędach gmin dokonują:</p> <p style="margin-left: 53.4pt; text-align: justify;">a) oszacowania szk&oacute;d w terminie do dw&oacute;ch miesięcy od zgłoszenia, czyli złożenia oświadczeń o stratach, nie p&oacute;źniej jednak niż:</p> <ul> <li style="margin-left: 53.4pt; text-align: justify;">do czasu zbioru plonu gł&oacute;wnego danej uprawy albo jej likwidacji i nie wcześniej niż od wschod&oacute;w upraw, albo</li> <li style="margin-left: 53.4pt; text-align: justify;">w terminie do trzech miesięcy od wystąpienia gradu, deszczu nawalanego, huraganu, pioruna, obsunięcia się ziemi lub lawiny &ndash; w przypadku szk&oacute;d w środku trwałym, albo</li> <li style="margin-left: 53.4pt; text-align: justify;">w terminie do 12 miesięcy od ustąpienia wody umożliwiającego komisji rozpoczęcie szacowania &ndash; w przypadku szk&oacute;d spowodowanych przez pow&oacute;dź w&nbsp;budynkach;</li> </ul> <p style="margin-left: 37.5pt; text-align: justify;">b) dwukrotnie oszacowania szk&oacute;d spowodowanych przez ujemne skutki przezimowania, przymrozki wiosenne, pow&oacute;dź lub grad w drzewach owocowych:</p> <ul> <li style="margin-left: 53.4pt; text-align: justify;">po raz pierwszy &ndash; w terminie do 2 miesięcy od dnia powstania tych szk&oacute;d,</li> <li style="margin-left: 53.4pt; text-align: justify;">po raz drugi &ndash; nie p&oacute;źniej niż w terminie do 12 miesięcy od dnia powstania tych szk&oacute;d.</li> </ul> <p style="margin-left: 3pt; text-align: justify;">&nbsp;</p> <p style="margin-left: 3pt; text-align: justify;">Komisje sporządzają protokoły szacowania strat na wzorze obowiązującym w danym roku, udostępnionym na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. .</p> <p style="text-align: justify;">&nbsp;</p> <p style="text-align: justify;">W przypadku gospodarstwa rolnego, kt&oacute;re posiada grunty w kilku gminach, protok&oacute;ł zbiorczy sporządza komisja w gminie, na terenie kt&oacute;rej znajduje się siedziba gospodarstwa (tzn. miejsce zamieszkania rolnika). W takiej sytuacji komisje właściwe ze względu na miejsce położenia upraw sporządzają protokoły cząstkowe, wpisując do nich tylko te uprawy kt&oacute;re są położone na ich terenie. Protokoły te są przekazywane <strong>przez rolnika</strong> do gminy właściwej ze względu na jego miejsce zamieszkania. Komisje w tych gminach sporządzają protok&oacute;ł zbiorczy, wpisując do niego wszystkie uprawy z protokoł&oacute;w cząstkowych oraz uprawy położone na swoim terenie oraz produkcję zwierzęcą na podstawie oświadczenia rolnika. Protok&oacute;ł zbiorczy jest przekazywany do wojewody lubelskiego <strong>w terminie 30 dni od dnia oszacowania szk&oacute;d.</strong> Poza protokołami komisje przekazują zestawienia strat sporządzone wg wzoru obowiązującego w danym roku (opracowanego zgodnie z wymogami MRiRW).</p> <p style="text-align: justify;">&nbsp;</p> <p style="text-align: justify;">Oświadczenie o produkcji zwierzęcej rolnik wypełnia w gminie, w kt&oacute;rej gospodarstwo ma swoją siedzibę.</p> <p style="text-align: justify;">&nbsp;</p> <p style="text-align: justify;">Jeżeli w miejscu zamieszkania rolnik nie posiada żadnych upraw, protok&oacute;ł jest sporządzany przez komisję w gminie właściwej ze względu na miejsce położenia upraw. W&nbsp;przypadku gdy uprawy te są położone w kilku gminach, protok&oacute;ł zbiorczy sporządza komisja właściwa ze względu na miejsce położenia większej części upraw.</p> <p style="text-align: justify;">&nbsp;</p> <p style="text-align: justify;">W przypadku gdy gospodarstwo rolne posiada grunty rolne poza wojew&oacute;dztwem lubelskim i na gruntach tych powstały szkody, protok&oacute;ł sporządza komisja właściwa ze względu na wystąpienie szk&oacute;d. Następnie <strong>producent</strong> <strong>rolny</strong> przekazuje protokoły cząstkowe komisji właściwej ze względu na położenie największej części gospodarstwa w celu sporządzenia protokołu zbiorczego. Komisja sporządzająca protok&oacute;ł zbiorczy przekazuje go właściwemu wojewodzie <strong>w terminie 45 dni od dnia oszacowania szk&oacute;d</strong>.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p style="text-align: justify;">W przypadku jakichkolwiek wątpliwości i pytań prosimy o kontakt telefoniczny z Wydziałem Środowiska i Rolnictwa LUW w Lublinie (nr telefonu 81 74-24-542 lub 81 74-24-530).</p> <p style="text-align: justify;">&nbsp;</p> <p style="text-align: justify;">&nbsp;</p> <p style="text-align: justify;">Formularze w załącznikach:</p> <p style="text-align: justify;">Pismo zgłaszające straty (bez powoływania komisji)<br /> Pismo zgłaszające (powołanie komisji)</p> <p>&nbsp;</p> '

Pole publishto wypełniono wartością '2022-05-19 00:00:00'

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
full

Komisja powołana zarządzeniem wojewody lubelskiego przystępuje do szacowania strat informując o tym wojewodę na formularzu Pismo zgłaszające straty (bez powoływania komisji). Jeżeli w gminie nie ma powołanej komisji lub jej skład jest nieaktualny, wójt/burmistrz/prezydent miasta występują do Wojewody Lubelskiego o powołanie komisji lub dokonanie zmiany w zarządzeniu na formularzu Pismo zgłaszające (powołanie komisji). W przypadku, gdy skład komisji jest nieaktualny, należy zmodyfikować wzór formularza, dostosowując go do konkretnej sytuacji w gminie. W przypadku szacowania szkód w budynkach lub budowlach służących do prowadzenia działalności rolniczej, poza co najmniej 1 osobą wchodzącą w skład komisji mającą wykształcenie lub doświadczenie zawodowe w zakresie budownictwa, pozostali członkowie powinni reprezentować Lubelski Ośrodek Doradztwa Rolniczego i Lubelską Izbę Rolniczą (3-osobowy, minimalny skład komisji).

 

 

     

Za właściwe zakwalifikowanie niekorzystnego zjawiska atmosferycznego, które wystąpiło na terenie gminy/miasta odpowiada prezydent, burmistrz, wójt. W niektórych przypadkach konieczna jest informacja potwierdzająca wystąpienie zjawiska: w przypadku wystąpienia szkód spowodowanych deszczem nawalnym lub huraganem – z IMiGW, w przypadku suszy – potwierdzenie jej w „monitoringu suszy” prowadzonym przez IUNG Puławy. Szkody od uderzenia pioruna muszą pozostawiać  bezsporne ślady tego zdarzenia i być potwierdzone dokumentem z Policji lub Straży Pożarnej lub Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w przypadku zwierząt gospodarskich, jeżeli zdarzenie miało miejsce poza budynkiem inwentarskim.

           

Komisje w urzędach gmin dokonują:

a) oszacowania szkód w terminie do dwóch miesięcy od zgłoszenia, czyli złożenia oświadczeń o stratach, nie później jednak niż:

  • do czasu zbioru plonu głównego danej uprawy albo jej likwidacji i nie wcześniej niż od wschodów upraw, albo
  • w terminie do trzech miesięcy od wystąpienia gradu, deszczu nawalanego, huraganu, pioruna, obsunięcia się ziemi lub lawiny – w przypadku szkód w środku trwałym, albo
  • w terminie do 12 miesięcy od ustąpienia wody umożliwiającego komisji rozpoczęcie szacowania – w przypadku szkód spowodowanych przez powódź w budynkach;

b) dwukrotnie oszacowania szkód spowodowanych przez ujemne skutki przezimowania, przymrozki wiosenne, powódź lub grad w drzewach owocowych:

  • po raz pierwszy – w terminie do 2 miesięcy od dnia powstania tych szkód,
  • po raz drugi – nie później niż w terminie do 12 miesięcy od dnia powstania tych szkód.

 

Komisje sporządzają protokoły szacowania strat na wzorze obowiązującym w danym roku, udostępnionym na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. .

 

W przypadku gospodarstwa rolnego, które posiada grunty w kilku gminach, protokół zbiorczy sporządza komisja w gminie, na terenie której znajduje się siedziba gospodarstwa (tzn. miejsce zamieszkania rolnika). W takiej sytuacji komisje właściwe ze względu na miejsce położenia upraw sporządzają protokoły cząstkowe, wpisując do nich tylko te uprawy które są położone na ich terenie. Protokoły te są przekazywane przez rolnika do gminy właściwej ze względu na jego miejsce zamieszkania. Komisje w tych gminach sporządzają protokół zbiorczy, wpisując do niego wszystkie uprawy z protokołów cząstkowych oraz uprawy położone na swoim terenie oraz produkcję zwierzęcą na podstawie oświadczenia rolnika. Protokół zbiorczy jest przekazywany do wojewody lubelskiego w terminie 30 dni od dnia oszacowania szkód. Poza protokołami komisje przekazują zestawienia strat sporządzone wg wzoru obowiązującego w danym roku (opracowanego zgodnie z wymogami MRiRW).

 

Oświadczenie o produkcji zwierzęcej rolnik wypełnia w gminie, w której gospodarstwo ma swoją siedzibę.

 

Jeżeli w miejscu zamieszkania rolnik nie posiada żadnych upraw, protokół jest sporządzany przez komisję w gminie właściwej ze względu na miejsce położenia upraw. W przypadku gdy uprawy te są położone w kilku gminach, protokół zbiorczy sporządza komisja właściwa ze względu na miejsce położenia większej części upraw.

 

W przypadku gdy gospodarstwo rolne posiada grunty rolne poza województwem lubelskim i na gruntach tych powstały szkody, protokół sporządza komisja właściwa ze względu na wystąpienie szkód. Następnie producent rolny przekazuje protokoły cząstkowe komisji właściwej ze względu na położenie największej części gospodarstwa w celu sporządzenia protokołu zbiorczego. Komisja sporządzająca protokół zbiorczy przekazuje go właściwemu wojewodzie w terminie 45 dni od dnia oszacowania szkód.

 

 

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości i pytań prosimy o kontakt telefoniczny z Wydziałem Środowiska i Rolnictwa LUW w Lublinie (nr telefonu 81 74-24-542 lub 81 74-24-530).

 

 

Formularze w załącznikach:

Pismo zgłaszające straty (bez powoływania komisji)
Pismo zgłaszające (powołanie komisji)

 

Komisja powołana zarządzeniem wojewody lubelskiego przystępuje do szacowania strat informując o tym wojewodę na formularzu Pismo zgłaszające straty (bez powoływania komisji). Jeżeli w gminie nie ma powołanej komisji lub jej skład jest nieaktualny, wójt/burmistrz/prezydent miasta występują do Wojewody Lubelskiego o powołanie komisji lub dokonanie zmiany w zarządzeniu na formularzu Pismo zgłaszające (powołanie komisji). W przypadku, gdy skład komisji jest nieaktualny, należy zmodyfikować wzór formularza, dostosowując go do konkretnej sytuacji w gminie. W przypadku szacowania szkód w budynkach lub budowlach służących do prowadzenia działalności rolniczej, poza co najmniej 1 osobą wchodzącą w skład komisji mającą wykształcenie lub doświadczenie zawodowe w zakresie budownictwa, pozostali członkowie powinni reprezentować Lubelski Ośrodek Doradztwa Rolniczego i Lubelską Izbę Rolniczą (3-osobowy, minimalny skład komisji).

 

 

     

Za właściwe zakwalifikowanie niekorzystnego zjawiska atmosferycznego, które wystąpiło na terenie gminy/miasta odpowiada prezydent, burmistrz, wójt. W niektórych przypadkach konieczna jest informacja potwierdzająca wystąpienie zjawiska: w przypadku wystąpienia szkód spowodowanych deszczem nawalnym lub huraganem – z IMiGW, w przypadku suszy – potwierdzenie jej w „monitoringu suszy” prowadzonym przez IUNG Puławy. Szkody od uderzenia pioruna muszą pozostawiać  bezsporne ślady tego zdarzenia i być potwierdzone dokumentem z Policji lub Straży Pożarnej lub Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w przypadku zwierząt gospodarskich, jeżeli zdarzenie miało miejsce poza budynkiem inwentarskim.

           

Komisje w urzędach gmin dokonują:

a) oszacowania szkód w terminie do dwóch miesięcy od zgłoszenia, czyli złożenia oświadczeń o stratach, nie później jednak niż:

  • do czasu zbioru plonu głównego danej uprawy albo jej likwidacji i nie wcześniej niż od wschodów upraw, albo
  • w terminie do trzech miesięcy od wystąpienia gradu, deszczu nawalanego, huraganu, pioruna, obsunięcia się ziemi lub lawiny – w przypadku szkód w środku trwałym, albo
  • w terminie do 12 miesięcy od ustąpienia wody umożliwiającego komisji rozpoczęcie szacowania – w przypadku szkód spowodowanych przez powódź w budynkach;

b) dwukrotnie oszacowania szkód spowodowanych przez ujemne skutki przezimowania, przymrozki wiosenne, powódź lub grad w drzewach owocowych:

  • po raz pierwszy – w terminie do 2 miesięcy od dnia powstania tych szkód,
  • po raz drugi – nie później niż w terminie do 12 miesięcy od dnia powstania tych szkód.

 

Komisje sporządzają protokoły szacowania strat na wzorze obowiązującym w danym roku, udostępnionym na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. .

 

W przypadku gospodarstwa rolnego, które posiada grunty w kilku gminach, protokół zbiorczy sporządza komisja w gminie, na terenie której znajduje się siedziba gospodarstwa (tzn. miejsce zamieszkania rolnika). W takiej sytuacji komisje właściwe ze względu na miejsce położenia upraw sporządzają protokoły cząstkowe, wpisując do nich tylko te uprawy które są położone na ich terenie. Protokoły te są przekazywane przez rolnika do gminy właściwej ze względu na jego miejsce zamieszkania. Komisje w tych gminach sporządzają protokół zbiorczy, wpisując do niego wszystkie uprawy z protokołów cząstkowych oraz uprawy położone na swoim terenie oraz produkcję zwierzęcą na podstawie oświadczenia rolnika. Protokół zbiorczy jest przekazywany do wojewody lubelskiego w terminie 30 dni od dnia oszacowania szkód. Poza protokołami komisje przekazują zestawienia strat sporządzone wg wzoru obowiązującego w danym roku (opracowanego zgodnie z wymogami MRiRW).

 

Oświadczenie o produkcji zwierzęcej rolnik wypełnia w gminie, w której gospodarstwo ma swoją siedzibę.

 

Jeżeli w miejscu zamieszkania rolnik nie posiada żadnych upraw, protokół jest sporządzany przez komisję w gminie właściwej ze względu na miejsce położenia upraw. W przypadku gdy uprawy te są położone w kilku gminach, protokół zbiorczy sporządza komisja właściwa ze względu na miejsce położenia większej części upraw.

 

W przypadku gdy gospodarstwo rolne posiada grunty rolne poza województwem lubelskim i na gruntach tych powstały szkody, protokół sporządza komisja właściwa ze względu na wystąpienie szkód. Następnie producent rolny przekazuje protokoły cząstkowe komisji właściwej ze względu na położenie największej części gospodarstwa w celu sporządzenia protokołu zbiorczego. Komisja sporządzająca protokół zbiorczy przekazuje go właściwemu wojewodzie w terminie 45 dni od dnia oszacowania szkód.

 

 

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości i pytań prosimy o kontakt telefoniczny z Wydziałem Środowiska i Rolnictwa LUW w Lublinie (nr telefonu 81 74-24-542 lub 81 74-24-530).

 

 

Formularze w załącznikach:

Pismo zgłaszające straty (bez powoływania komisji)
Pismo zgłaszające (powołanie komisji)

 

publishtopuste2022-05-19 00:00:00
2022-05-20 13:16:37 

Pole _archived wypełniono wartością 'true'

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
_archivedpuste1
2022-05-20 13:16:37 

Pole publishto zmieniło wartość z '2022-05-19 00:00:00' na '2022-05-20 00:00:00'

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
publishto2022-05-19 00:00:002022-05-20 00:00:00
2022-05-19 10:17:37  Joanna Szwedo

Załączono plik 316883

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
idpuste4751519
user_idpuste2503378
fobject_idpuste316883
resource_idpuste924
modelpusteArticle
foreign_idpuste111138
_attachmentpuste1
_activepuste1
2022-05-19 10:17:37  Joanna Szwedo

Załączono plik 316884

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
idpuste4751520
user_idpuste2503378
fobject_idpuste316884
resource_idpuste924
modelpusteArticle
foreign_idpuste111138
_attachmentpuste1
_activepuste1

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..